Știri

12.05.2021 Conferință Expertiză judiciară

Marți, 18 mai 2021, Uniunea Profesiilor Liberale din România în parteneriat cu Editura “Universul Juridic”, organizează Conferința cu tema “ Expertiza judiciară-nevoia îmbunătățirii cadrului de reglementare “.

Lucrările Conferinței vor începe la ora 13:00 și se vor încheia la ora 15:30.

Transmisia live a evenimentului va fi făcută pe portalul www.universuljuridic.ro și pe Facebook, pe pagina proprie a evenimentului. Accesul este liber.

Anunțul evenimentului poate fi consultat la link-ul Anunt Conferinta expertiza judiciara 2021.pdf


06.05.2021 Burse FIG Fundation pentru doctoranzi

Fundația FIG anunță deschiderea perioadei de transmitere a aplicațiilor pentru Bursele de Doctorat FIG Foundation 2021.

Fundația FIG Foundation va acorda burse de până la 4.000 Euro, cu posibiliatea suportării cheltuielilor de călătorie a stundenților doctoranzi la conferințe.

Cei care doresc să aplice vor trebui să transmită toate documentele solicitate până la data de 1 Iunie 2021.

Pentru condițiile de aplicare, documente necesare și alte informații referitoare la aceste Burse, vă rugam accesați site-ul: FIG Foundation - 2020 PhD Scholarship


06.05.2021 A șasea Conferință FIG Young Surveyors, 15-16 mai

Cu mai bine de o lună înainte de FIG e-Working Week, tinerii geodezi dau startul întâlnirilor on-line organizate cu ocazia celei de-a șasea Conferințe FIG Young Surveyors.

Prețul unui bilet este de 25 Euro pentru studenți și 50 Euro pentru tinerii profesioniști. Acest preț include accesul la Conferința organizată de către rețeaua Tinerilor Geodezi (FIG Young Surveyors Network), dar și la lucrările FIG e-Working Week.

Tema conferinței din acest an este: Challenges in our new reality: Reimagining a Sustainable Future.

Pentru înregistrare și program vă rugăm consultați link-ul: https://fig.net/fig2021/youngsurveyors.htm 


04.05.2021 Prelungirea perioadei early-bird pentru înregistrarea la FIG e-Working Week

Pentru prima dată în cei 143 de ani de istorie, conferința FIG va avea loc în format virtual, permițând astfel cât mai multor membri din întreaga lume să participe la eveniment.

Pentru a oferi șansa unui număr cât mai mare de membri să profite de tarifele early-bird, reprezentanții FIG au decis prelungirea perioadei de înregistrare cu tarif redus. Astfel, cei care doresc să patrticipe la FIG e-Working Week și să platească tariful de 100 Euro, o mai pot face până pe data de 7 mai. După această dată tariful va fi de 150 Euro.

FIG e-Working Week 2021 - Registration


29.04.2021 Ultimele zile de early-bird la FIG e-Working Week

Perioada de înregistrare early-bird pentru participarea la FIG e-Working Week se apropie de sfârșit! Cei care doresc să participle și să platească tariful redus, se pot înscrie până pe data de 3 mai 2021. După această data tariful se va majora cu 50 de Euro.

Acest eveniment special, e-Working Week, va fi accesibil din toată lumea, permițând întregii comunități FIG, cu peste 250.000 membrii din 120 de țării, să participe.

Dacă nu ați participat până acum la Adunarea Generală a FIG, acum este timpul să aruncați o privire motorului FIG, rezervându-vă locul la FIG e-Working Week. FIG e-Working Week 2021 - Registration

În programul evenimentului vor fi  7 sesiune de câte o oră fiecare, rezervate vorbitorilor cheie,  fără a fi suprapuse cu desfășurarea altor sesiuni. Vor fi de asemenea, sesiuni tehnice de specialitate, sesiuni ale partenerilor, sesiuni speciale ale FIG, dar și ateliere de lucru. Sesiunile sunt adaptate pentru desfășurarea on-line și vor fi programate ținând cont de diferite fusuri orare, totuși nu va fi posibil o potrivire cu toate zonele globului.

Draft-ul Programului tehnic poate fi consultat urmând link-ul Check out the technical programme

Dăcă nu mai aveți răbdare să participați la un eveniment FIG, în perioada 15-16 mai 2021, va avea loc Conferința FIG Young Surveyors.

https://fig.net/fig2021/youngsurveyors.htm

 


29.04.2021 Dialogul constructiv între ANCPI și UGR continuă

Dialogul constructiv între ANCPI şi UGR, iniţiat la începutul anului trecut, continuă. Astfel, miercuri, 28 aprilie 2021, în cadrul primei întâlniri de lucru între noul Director General ANCPI, Doamna Rakosi-Seiwarth Ildiko şi conducerea UGR au fost agreate câteva priorităţi pe agenda comună în anul 2021.

Pentru îmbunătăţirea colaborării cu mediul universitar şi cu efect în creșterea calității formării tinerilor profesioniști, ANCPI va lua în considerare propunerea de lansare a unui program naţional de practică pentru studenţii facultăţilor de profil din ţară, precum şi asigurarea accesului studenţilor într-o simulare a aplicaţiei E-Terra.

Conducerea ANCPI şi-a arătat disponibilitatea continuării și stimulării activității grupurilor de lucru bilaterale constituite pentru îmbunătăţirea şi revizuirea regulamentelor actuale aplicate înregistrării la cerere şi înregistrării sistematice a imobilelor. A fost reiterată necesitatea derulării cu spijinul ANCPI a consultării comunităţii profesionale în ceea ce priveşte adoptarea legii profesiei precum și inițiera unor colaborări concrete la nivel de grupuri de lucru privind reglementarea tehhică și a altor servicii specifice domeniului care să aibă impact pozitiv pentru dezvoltarea și cresterea competitivității sectorului privat românesc și în alte segmente de piață în care preluarea, prelucrarea și gestiunea informației spațiale joacă un rol esențial.

Reprezentanții UGR au subliniat dificultățile întâmpinate de specialiștii cu activitate antreprenorială în domeniu și necesitatea îmbunătăţirii cadrului contractual pentru serviciile de cadastru și înregistrare sistematică cu finanţare POR - Axa11. Continuarea şi extinderea finanţărilor în cadrul PNCCF, asigurarea unui cadru mai bun pentru promovarea mecansimului de co-finanțare, sunt măsuri menite să stimuleze dezvoltarea și consolidarea sectorului privat în domeniu, cu impact direct asupra atingerii obiectivelor programului de realizare a cadastrului sistematic pe întreg teritoriu național. Reprezentanţii ANCPI au accentuat faptul că menținerea finanţărilor pentru aceste proiecte este prioritară pentru întreaga societate românească. In continuare, aceștia au subliniat necesitatea obiectivă a continuării finanțării europene în cadrul noului ciclu de programare atât pentru fazarea actualului program cât și pentru extinderea acestuia pentru alte unitați administrative precum și angajarea accelerată a fondurilor existente în PNCCF pentru realizarea cadastrului și înregistrării sistematice în toate unitățile adminsitrative din România.

O temă tehnică, de mare interes pentru comunitatea profesională, și reiterată de către UGR, este cea a necesităţii actualizării proiecţiei cartografice a ţării noastre. Conducerea ANCPI a arătat că este deschisă unui astfel de dialog împreună cu reprezentanţii comunităţii profesionale şi ai mediului academic.

UGR apreciază continuarea deschiderii la dialog a ANCPI şi îşi arată disponibilitatea sprijinirii tuturor măsurilor care pot duce la digitalizarea, simplificarea, eficientizarea, creșterea calității serviciilor și a gradului de încredere în activitatea specialiştilor din domeniul nostru.


23.04.2021 Apel către președinții Asociațiilor Locale UGR și președinții Comisiilor de Specialitate

Dragi colegi,

După cum am aflat cu toţii, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliara este condusă de un nou director general în persoana doamnei Ildiko Rakosi-Seiwarth.

Pe lângă întâlnirile lunare cu ANCPI pe care le-am desfăşurat anul trecut, uniunea noastră a stabilit o serie de comisii de lucru pe diferite subiecte: modificările ordinului 107, modificările ordinului 700, grup IT. Uniunea Geodezilor din România doreşte continuarea dialogului constructiv cu noua conducere ANCPI. Din acest motiv este necesară consultarea cât mai multor membri ai uniunii cu privire la problemele care îi preocupă. UGR are în componenţa sa persoane fizice autorizate, profesionişti care îşi desfăşoară activitatea în mediul academic, în entităţi private sau de stat. Opiniile şi aspiraţiile tuturor sunt importante, iar problemele cu care se confruntă membrii uniunii zi de zi în activitatea lor, trebuie să fie aduse la cunoştinţă autorităților de stat responsabile de  domeniu activităţii noastre.

Invit pe această cale președinții asociațiilor locale ale  uniunii noastre, ai comisiilor de specialitate şi reprezentanţii firmelor membre UGR, să demareze în următoarele săptămâni o serie de întâlniri, organizate față în față sau online, cu membrii noştri pentru consultare pe diverse teme aflate în dezbatere. Dorim să aducem la cunoştinţa ANCPI cât mai multe dintre provocările cu care vă confruntaţi în activitatea dumneavoastră şi, prin dialog susţinut, să putem contribui la rezolvarea a cât mai multor situații semnalate de către dvs..

Cu deosebită considerație,

Preşedintele Uniunii Geodezilor din România,

ing. Ionuț Săvoiu


23.04.2021 Consultare publică ANCPI 22.04.2021

În perioada 23 aprilie 2021 - 03 mai 2021, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) supune consultării publice proiectul  privind modificarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobate prin Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 819/2016, cu modificările și completările ulterioare.

Propunerile, sugestiile sau opiniile pot fi transmise în format editabil la adresa e-mail [email protected].

Textul supus consultării poate fi accesat la adresa Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) supune consultãrii publice  proiectul  privind modificarea Procedurii şi a modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobate prin Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 819/2016, cu modificările și completările ulterioare – ANCPI

 


23.04.2021 Solicitare întâlnire cu reprezentanții Autorității pentru Digitalizrea României

Uniunea Geodezilor din România a solicitat Președintelui interimar al Autorității pentru Digitalizarea României, dlui Octavian Oprea, o întâlnire pentru aborarea unor teme de interes pentru ambele instituții.

Temele propuse de către uniunea noastră le puteți găsi în Adresa nr. 33/23.04.2021 (20210423_Adresa ADR solicitare întâlnire.pdf) ce a fost transmisă în această dimineață Președintelui interimar ADR.


21.04.2021 Solicitare întâlnire cu noul Director general al ANCPI

Uniunea Geodezilor din România a solicitat prin Adresa nr. 27 din 20 aprilie 2021 o primă întâlnire cu noul Director general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), dna Ildiko Rakosi-Seiwarth.

Pentru agenda acestei prime întâlniri UGR a propus 8 subiecte de discuție care pot fi consultate accesând Adresa transmisă 20210420_Adresa către ANCPI solicitare prima întâlnire UGR-Ildiko Rakosi.pdf.