Întâlnire de lucru ANCPI - UGR

07.01.2020 Întâlnire de lucru ANCPI - UGR

În data de 7 ianuarie 2020, la sediul Agenției Nationale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), la solicitarea conducerii instituției, a avut loc o întâlnirea de lucru cu reprezentanții Uniunii Geodezilor din România(UGR). Din partea ANCPI au fost prezenți: Ileana Spiroiu și Mircea Popa - Directori generali adjuncți ai ANCPI, Ionuț Buzaș - Director al direcției de cadastru și geodezie, Marius Ionescu - Director al direcției de publicitate imobiliară. UGR a fost reprezentată la întâlnire de Ionuț Săvoiu - Președinte, Dan Popescu – Vicepresedinte (regiunea Muntenia și Oltenia), Alexandru Păun – Secretar Executiv, Irinel Greșiță – Cenzor și alți reprezentanți ai conducerilor filialelor Aliona Gradinaru (Constanța), Razvan Despa (București sector 2), Vlad Păunescu (București sector 1 și Vicepreședinte Comisia 8), Cătălin Costea (Argeș și secretar al Comisiei 10).

În cadrul întâlnirii au fost discutate teme generale legate de intensificarea colaborării instituționale permenente între ANCPI și UGR, necesitatea reluării procesului legislativ și avizarea legii de organizare și reglementare a profesiei de geodez, precum și stadiul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară din perspectiva profesioniștilor reprezentați. Pe agenda de lucru au fost abordate și clarificate în mod pozitiv unele aspecte legate de ultimele modificări ale ODG ANCPI 700/2014 intrate în vigoare pe data de 6 ianuarie 2020. Modificările prezentate de conducerea ANCPI vizează clarificarea și simplificarea procedurilor de recepție a lucrarilor precum și scurtarea termenelor de soluționare. Un nou proiect de modificare a ODG 700/2014, care va corecta unele inadvertețe și neclarități, va fi pus în dezbatere publică pe pagina de web a ANCPI în perioada imediat urmatoare dând posibilitatea introducerii și a altor propuneri de modificare venite din partea comunitații profesionale.

Participanții la discuții au agreat că UGR este o organizație reprezentativă la nivel național și profesional capabilă să dezvolte o comunicare instituțională permanentă cu ANCPI pe tema reglementărilor din domeniu. A fost stabilit că în ultima zi de joi a fiecarei luni să fie derulate consultări de lucru bilaterale pe teme care apar în practică din aplicarea cadrului normativ în vigoare. Conducerea UGR solicită filialelor ca să contribuie activ la dezvoltarea acestui dialog lunar prin comunicare în timp util și în formă scrisă către conducerea UGR a unor situații și cazuri concrete care apar în activitatea profesioniștilor nostri, în vederea stabilirii agendei de discuții lunare cu reprezentanții ANCPI.

Totodată, a fost stabilit de comun acord ca în data de 23 ianuarie 2020, ora 11:00, la sediul ANCPI, va fi organizată o discuție cu o delegație a UGR pe tema identificării unor soluții concrete tehnico-economice care să stimuleze o participare mai activă a profesioniștilor geodezi la realizarea accelerată a Programului național de cadastru și carte funciară cu respectarea condițiilor de calitate actuale.