Știri

30.04.2020 Rezultatul consultării de piață nr. MC1009747

ANCPI a transmis către UGR adresa nr. 17423/14.04.2020 referitoare la rezultatul consultării de piață cu scopul obținerii informațiilor reale și actuale de la opreatorii economici în domeniul serviciilor de înregistrare sistematică, informații necesare autorității contractante pentru a estina cât mai correct și aproape de nivelul pieței de profil, prețul serviciilor/ha.

Adresa poate fi consultată aici. Rezultat consultare de piata nr.17423.pdf

 


27.04.2020 FIG Working Week, Amsterdam, 2020+1

Federația Internațională a Geodezilor a anunțat oficial că FIG Working Week 2021 va avea loc la Amsterdam.

Comitetului Local de Organizare din Ghana, care ar fi trebuit să organizeze FIG WW 2021, a decis să ofere Olandei posibilitatea găzduiirii acestui eveniment, dat fiind că anul acesta FIG WW 2020 a fost amânat iar Comitetul Local de Organizare din Olanda făcuse toate demersurile pentru organizarea evenimentului.

Astfel taxele de înregistrare deja plătite, sponsorizările și standurile expoziționale vor fi transferate în contul evenimentului de anul viitor, care va avea loc la Amsterdam.

Atât FIG cât și Comitetul Local de Organizare Olandez își exprimă recunoștința față de generoasa propunere a organizatorilor din Ghana și salută spiritul FIG demonstrat de către aceștia.

Ghana va fi gazda FIG WW 2024, urmănd ca țările care și-au depus candidatura pentru 2024 să concureze pentru FIG WW 2025.

Uniunea Geodezilor din România felicită Ghana pentru decizia luată și pentru profesionalismul și spiritul de echipă demonstrate!

Aici puteți descărca scrisoare primita din partea FIG. FIG Working Week 2020 ... +1 in the Netherlands.pdf


23.04.2020 Consiliul Concurenței analizează piețele cu barieră la intrare, de natura legislativă

Prin adresa nr. 4513/31.03.2020 Consiliu Concurenței solicită date și informații relevante în identificarea reglementărilor, aplicabile în domeniul nostru de activitate, care ar putea conține bariere la intrarea pe piață a operatorilor economici, prin depășirea criteriilor de proporționalitate și necesitate în atingerea obiectivelor urmărite prin politicile publice puse în aplicare de către autoritățile naționale și/sau europene.

Adresa Consiliului Concurenței poare fi consultată aici. Consiliul Concurentei.pdf


21.04.2020 Revizuire propuneri UGR la proiectul OUG al Ministrului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administraţiei pentru completarea Legii nr. 7/1996

Săptămâna trecută UGR a revizuit propunerile sale la proiectul de OUG de modificare a Legii 7/1996.

Următoarele documente cu privire la Legea nr. 7/1996 au fost transmise către ANCPI și Ministerul lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrație  documentele prezentate mai jos,

 1. AMENDAMENTE LA Ordonanță de Urgență pentru completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ 20200415_Amendament OUG semnatura OUG-COVID (1).pdf

 2. Propuneri UGR de adaugat la textul proiectului de ordonanță privind unele măsuri cu impact economic legat de modificări la Legea7/1996 privind derularea contractelor în cadrul PNCCF și POR în contextul COVID - 19. 20200416_Propuneri UGR la OUG-COVID.pdf

Totodată, UGR a solicitat luarea în considerarea pentru digitalizarea completă a fluxului a argumentului că în Legea nr. 589 din 15 decembrie 2004 se prevede:

Art.3. Actele notariale în forma electronică au același regim juridic ca și actele notariale îndeplinite în temeiul Legii nr. 36/1995, cu modificările și completările ulterioare.

Art.19. Notarul public poate efectua legalizarea copiilor electronice de pe un document în formă materială, care se află în arhiva notarului public sau este prezentat de părți ca original, numai dupa confruntarea copiei electronice cu originalul în formă materială.


16.04.2020 UGR a solicitat ANCPI ajustarea valorii contractelor aflate în derulare prin PNCCF și POR Axa 11

Uniunea Geodezilor din România a solicitat Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Impbiliară prin adresa nr. 22/14.04.2020, ajustarea valorii contractelor aflate în derulare atât prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară, cât și prin Programul Operațional Regional - Axa Prioritară 11.

Prin adresa nr. 23/15.04.2020, UGR s-a adresat și Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, cu rugămintea de a emite un punct de vedere în ceea ce privește posibilitatea legală a  ajustării valorii contractelor aflate în derulare la autoritățile contractate, cu un procent egal cu cel cu care a fost indexat salariul minim față de momentul depunerii ofertelor pentru contractele de servicii de cadastru și înregistrarare sistematică la nivel de sector dar și la nivel de întreg UAT, aflate în curs de derulare atât prin PNCCF cât și prin POR axa 11.

Ambele adrese pot fi consultate mai jos.

20200414_PNCCF - Adresa solicitare ajustarea pret contract COVID.pdf

20200415_Punct de vedere ANAP solicitare ajustarea pret contracte PNCCF.pdf


13.04.2020 Proiect OUG al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administraţiei pentru completarea Legii nr. 7/1996

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administraţiei a inițiat proiectul OUG privind completarea Legii cadastrului și publicității imboiliare nr. 7/1996 și pentru modificarea și completarea Ordonaței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

Textul acestui proiect de OUG poate fi consultat la urmatorul link: https://mlpda.ro/pages/proiectougcompletarelegecadastrupublicitateimobiliaranr71996modificarecompletareoug572019codadministrativ

Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise la adresa de e-mail: transparenta@mdrap.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

Propunerile Uniunii Geodezilor din România comunicate către ANCPI până la data 10 aprilie 2020 pot fi consultate aici: 20200408_Propuneri UGR la OUG-COVID.pdf

UGR intenționează să mai facă și alte propuneri care să fie comunicate în termenul prevăzut către ANCPI și MLPDA.


08.04.2020 Cercetare la nivel național cu privire la impactul COVID-19 în România

Ingenius Hub, a inițiat o ampla cercetare privind impactul COVID-19 în România, în vederea propunerii de măsuri coerente și eficiente, care să reprezinte interesele unui număr reprezentativ de organizații de toate dimensiunile și din toate industriile sau domeniile de activitate și să fie de un real folos în reconstrucția de care toți vom avea nevoie de îndată ce starea de urgență se ridică.

Acest set de măsuri va fi înaintat guvernului și președinției, organizațiile participante fiind co-semnatare ale unui punct de vedere relevant și fundamentat.

Dnii Ionuț Săvoiu, președintele UGR și Adrian Vascu, președintele Uniunii Profesiilor Liberale din România (UPLR), încurajează toți membri UGR, persoane fizice sau juridice autorizate, firmele din domeniul nostru, să completeze chestionarul până la data de 10 aprilie 2020.

Pentru completarea chestionarului vă rugăm accesați link-ul de mai jos.

https://docs.google.com/forms/d/1H6hW5uylSyouLi6d4OQ9pTlpa0AnXGZTJPTegSpTDm4/edit?usp=drive_web


01.04.2020 Ordinul nr. 741/2020 și Ordonanța de urgență 30/2020 consolidată

Marți, 31 martie 2020, au fost publicate în Monitorul Oficial, Partea I nr. 269, Ordinul nr. 741/2020 al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, prin care s-au aprobat modelele documentelor necesare a fi depuse de către Angajator, pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților săi care se află în șomaj tehnic (cerere, declarație pe propria răspundere și lista persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației).

Tot ieri a fost consolidată și Ordonanța de urgență 30/2020. Consolidarea din data de 31 martie 2020 are la bază publicarea din Monitorul Oficial, Partea I nr. 231 din 21
martie 2020

Ambele documente pot fi descărcate mai jos.

ordinul-nr-741-2020-pentru-aprobarea-modelului-documentelor-prevazute-la....pdf

ordonanta-de-urgenta-nr-30-2020-pentru-modificarea-si-completarea-unor-a....pdf


30.03.2020 Minuta primei întâlniri online dintre reprezentanții ANCPI și UGR din data de 26 martie 2020

În data de 26 martie 2020 conducerea Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a asigurat condițiile organizării celei de a doua ședințe lunare cu reprezentanții Uniunii Geodezilor din România (UGR), după cea din februarie, pentru discuții și consultări pe teme de actualitate.

În cadrul întâlnirii au fost discutate următoarele subiecte:

- Proiectul de revizuire a ODG 700/2014 emis de ANCPI cu modificările și completările ulterioare;

- Ordinul 979/05.08.2016 emis de ANCPI;

- Măsuri impuse de contextul actual generat de răspândirea virusului COVID – 19

Textul intregral al Minutei întâlnirii din data de 26.03.2020 poate fi descarcat aici.20200327_MINUTA din 26.03.2020 dintre UGR si ANCPI.pdf

 


30.03.2020 Anunț privind anularea FIG Working Week și FIG General Assembly

Federația Internațională a Geodezilor FIG) a anunțat oficial anularea Săptămânii de Lucru (Working Week) și a Adunării Generale (General Assembly) 2020.

Datorită situației mondiale generate de pandemia de COVID-19, Federația Internațională a Geodezilor a fost nevoită să anuleze cele mai imporante evenimente ale anului 2020, Săptămâna de Lucru și Adunarea Generală.

Anularea Adunării Generale însemană amânarea alegerii a doi Vicepreședinți ce ar fi trebuit să își înceapă madatul la 1 ianuarie 2021, cât și a alegerii locației pentru Săptămâna de Lucru (FIG Working Week) 2024.

Ambele vor fi votate cu ocazia Săptămânii de Lucru FIG 2021, din Ghana.

Mandatele celor doi vicepreședinți ce ar fi expirat la sfărșitul acestui an, se vor prelungi până la viitoarele alegeri.

Scisoarea oficială a FIG prin care se anunță anularea celor două evenimente, cât și Agenda Săptămânii de Lucru 2020, care a fost deja făcută public, pot fi descărcate mai jos.

FIG Working Week 2020 and 43rd General Assembly has been cancelled.pdf

43rd_FIG_GA_Agenda-2020 (2).pdf